17 Temmuz 2008 Perşembe

C# Büyük Ünlü Uyumu Kontrolü


using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
namespace BuyukUnluUyumu
{
public partial class Form1 : Form
{
char[] kalin = { 'a', 'ı', 'o', 'u', 'A', 'I', 'O', 'U' };
char[] ince = { 'e', 'i', 'ü', 'ö', 'E', 'İ', 'Ö', 'Ü' };
char[] rakam = { '1', '2', '3', '4', '5', '6', '7', '8', '9', '0' };

bool inceVarmi = false;
bool kalinVarmi = false;
bool rakamVarmi = false;
boole boslukVarmi = false;
byte sonuc = 0;
public Form1()

{
InitializeComponent();
}
private void btnKontol_Click(object sender, EventArgs e)
{

foreach (char X in txtKontrol.Text)
{
if (' ' == X)
{
boslukVarmi = true;
}
foreach (char R in kalin)
{
if (R == X)
{
kalinVarmi = true;
}
}
foreach (char M in ince)
{
if (X == M)
{
inceVarmi = true;
}
}
foreach (char Z in rakam)
{
if (X == Z)
{
rakamVarmi = true;
}
}
}
if
(txtKontrol.Text == "")
{
lblSonuc.Text = "Bir kelime yazmadınız!";
sonuc += 1;
}
else if (txtKontrol.Text.Length == 1)
{
lblSonuc.Text ="Bir Harf
Yazdınız,
Lütfen Kelime Yazınız!";
sonuc += 1;
}
else if (boslukVarmi == true)
{
lblSonuc.Text = "Yanlızca Tekbir Kelime Yazabilirsiniz!";
sonuc += 1;
}
else if (rakamVarmi == true)
{
lblSonuc.Text ="Say Yazamazsınız, Lütfen Bir Kelime Yazınız!";
sonuc += 1;
}
else if (!kalinVarmi && !inceVarmi)
{
lblSonuc.Text = "Sesli Bir Harf Yazmamışsınız!";
sonuc += 1;
}
else if (kalinVarmi && inceVarmi)
{
lblSonuc.Text ="Bu Kelime Büyük ünlü Uyumuna Uygun Değildir!";
sonuc += 1;
}
else
{
if (sonuc == 0 sonuc == 1)
{
lblSonuc.Text ="Bu Kelime Büyük ünlü Uyumuna Uygundur!";
}
else
{
lblSonuc.Text ="Bu Kelime Büyük ünlü Uyumuna Uygundur!";
sonuc = 0;
}
}
inceVarmi = false;
kalinVarmi = false;
rakamVarmi = false;
boslukVarmi = false;
}
}
}

Hiç yorum yok: